Us and them






Us and them
And after all we're only ordinary men
Me, and you
God only knows it's not what we would choose to do
Forward he cried from the rear
And the front rank died
and the General sat, and the lines on the map
Moved from side to side

Black and blue
And who knows which is which and who is who
Up and Down
And in the end it's only round and round and round
Haven't you heard it's a battle of words
The poster bearer cried
Listen son, said the man with the gun
There's room for you inside

Down and Out
It can't be helped but there's a lot of it about
With, without
And who'll deny it's what the fighting's all about
Out of the way, it's a busy day
I've got things on my mind
For want of the price of tea and a slice
The old man died


ما و اون‌ها
آخرش همه‌مون آدم‌هایی معمولی هستیم
من و تو
فقط خدا ‌می‌دونه که اگر انتخاب داشتیم شاید این‌کارها رو نمی‌کردیم
فرمان حرکت به جلو… و همه‌ی سربازان خط مقدم کشته شدند
و ژنرالی که نشسته… و خطوطی در نقشه جابه‌جا شدند

مشکی و آبی
چه کسی می‌دونه کی به کیه و چی به چیه
فراز و فرود
آخرش همه چیز گـِـرد و گـِـرد و گـِـرده
فرد پلاکارد به دستی گفت؛ نمی‌دونستی که این نبرد واژه‌هاست؟
و کسی که اسلحه داشت گفت؛ پسرم این‌جا برایت جا داریم

بی‌حال و داغون
کاریش نمی‌شه کرد اما حرف پیرامونش زیاده
با چیزی یا بی آن
هیچ فردی نمی‌تونه رد کنه که جنگ‌ها برای اینه
فارغ از این‌ها… روز شلوغی در پیش دارم
و ذهنی مشغول…

برای این‌که پول خورد و خوراک نداشت… پیرمرد جان داد.

دیدی داری - سینا حجازی - Sina Hejazi - Didi Dari


چیه رفیق تیپامون نمیخوره به هم نه؟؟؟ انگار که یه جورایی شما اشراف زاده ای ما گدا زاده؟؟؟
نه عزیزم یه سری چیزا شماها داشتین ما نداشتیم

ما وام داشتیم شما نداشتین ، شما وان داشتین ما نداشتیم
ما با دست تو مدرسه آب میخوردیم ، لیوان داشتین ما نداشتیم

بازیمون تیله و تشتک بود، مال شما اسکی تو شمشک بود
ما رو کهنه بمون میبستن، مال شما خوشگل پوشک بود

دیدی داری دیدی داری داری دیدی داری داری ... مام بام باو

حرف ما دری وری بعد حرف، بیخود یه دست کتک بود
شما ناز بودی الهی، فحشتون گوله نمک بود

آرزوم توپ هفت سنگی بود، عشقت تلوزیون رنگی بود
خواب من شبا مداد سیاه، خواب تو مداد رنگی بود

ما تو رویا خونه ساخیتم، حقیقتو دور انداختیم
شما نجنگیدینو بردین، ما جنگیدیمو باختیم

ما غم داشتیم شما نداشتین ، پول کم داشتیم شما نداشتین
شما آهی نداشتین، ما جز آه راهی نداشتیم

دیدی داری دیدی داری داری دیدی داری داری ... مام بام باو

شما آآآه ما نداشتیم، هه هه خب نداشتیم
شما زنده حالشو میبردین، ما فیلمشم حتی نداشتیم

لباس شما خارجی نو از اون مارک دارا
لباس ما خارجی کهنه، ااااه تاناکورا

دیدی داری دیدی داری داری دیدی داری داری ... مام بام باو

رفیق اینا همه اجباری بود، از اونا که توش دست نداری بود
خوب و بدش به من گذشت و رفت، برام شکل یادگاری بود

ولی امروز دست خودمه، حال منو تو فرق داره یه نمه
یه چیزی تو زندگی ما بود، فک نکنم پیش شما بود

شورُ حال داشتیم شما نداشتین ، انگار بال داشتیم شما نداشتین
این بار ما داشتیم شما نداشتین، دااااااااااشتین؟ نداشتین!

غوغا



باز امشب از خیال تو غوغاست در دلم
آشوب عشق آن قد و بالاست در دلم
خوابم شکست و مردم چشمم به خون نشست
تا فتنه ی خیال تو برخاست در دلم
خاموشی لبم نه ز بی دردی و رضاست
از چشم من ببین که چو غوغاست در دلم
من نای خوش نوایم و خاموش ای دریغ
لب بر لبم بنه که نواهاست در دلم
دستی به سینه ی من شوریده سر گذار
بنگر چه آتشی ز تو برپاست در دلم
زین موج اشک تفته و توفان آه سرد
ای دیده هوش دار که دریاست در دلم
باری امید خویش به دلداری ام فرست
دانی که آرزوی تو تنهاست در دلم
گم شد ز چشم سایه نشان تو و هنوز
صد گونه داغ عشق تو پیداست در دلم

هوشنگ ابتهاج

منوچهر طاهرزاده



بی تو هر لحظه برام حادثه ی مردنمه
وقت بی حوصلگی لحظه ی پژمردنمه
تو برام نوری و من کاکلی توی قفس
وقتی تنهام می ذاری تنهایی افسردنمه
توی آیینه برام خورشید و کاشتی که بیام
قفس آخر این جاده گذاشتی که بیام
مگه تقصیر منه ، عشق تو تقدیر منه
گر چه اسیر این قفسم
صیدم و صیاد منی
ابر سکوت و بارون حق
سیلی و فریاد منی
اما غرور کوچک من ، حرف بزرگش اینه که
بین تموم تاریکیا نوری و میعاد منی
با تموم خستیام
با همه دلبستگیام
آرزوم اینه که تو باغ نور تو رو از شاخه بچینم
آخه می ترسم یه روزی باشه تو رو خاکستر ببینم

Hello

(Lionel Richie) Hello

 I've been alone with you inside my mind
And in my dreams I've kissed your lips a thousand times
I sometimes see you pass outside my door
Hello, is it me you're looking for?

با تو تنها بوده ام در خاطرم
ولبانت را هزاران بار در رویای خود بوسیده ام
گاه می بینم تورا وقت عبورازپشت در
هی سلام آیا منم آن که پی اش می گشته ای؟
I can see it in your eyes
I can see it in your smile
You're all I've ever wanted, (and) my arms are open wide
'Cause you know just what to say
And you know just what to do
And I want to tell you so much, I love you ...

می توانم بنگرم آن را میان چشم هات
می توانم بنگرم آن  را به لبخندت
تو تمام آن چه من میخواستم  بودی.وهمیشه بازوانم باز از بهر تو باز
چون که تنهاخوب می دانی چه بایدگفت
و تو تنها خوب می دانی چه باید کرد؟
و من اما خواهمت گویم : تورا من دوست می دارم...

I long to see the sunlight in your hair
And tell you time and time again how much I care
Sometimes I feel my heart will overflow
Hello, I've just got to let you know

آرزودارم ببینم روی گیسوهات برق آفتاب
و بگویم بارهاوبارهاکه تاچه اندازه تورا من دوست می دارم
بارها حس می کنم تا قلب من لبریز خواهد شد
هی سلام.من فقط می خواستم این را بدانی.

'Cause I wonder where you are
And I wonder what you do
Are you somewhere feeling lonely, or is someone loving you?
Tell me how to win your heart
For I haven't got a clue
But let me start by saying, I love you ...

چون که من می پرسم از خود  تو کجاهستی؟
در شگفتم در چه کاری تو؟
جایی آیا سخت تنهایی؟دوستت داردکسی دیگر؟
تو بگوآیا چه سان قلب تو رامن فتح خواهم کرد؟
چون که من ردی ندیدم هیچ
مهلتم ده تا کنم آغاز با این حرف که : من دوست ات دارم

Hello, is it me you're looking for?
'Cause I wonder where you are
And I wonder what you do
Are you somewhere feeling lonely or is someone loving you?
Tell me how to win your heart
For I haven't got a clue
But let me start by saying ... I love you

سلام آیامنم آنی که  می گردی به دنبالش؟
چون که در فکرم کجایی تو؟
در شگفتم در چه کاری تو؟
جایی آیا سخت تنهایی؟ دوستت دارد کسی دیگر؟
تو بگو آیا چه سان قلب تو را من فتح خواهم کرد؟
چون که من ردی ندیدم هیچ
مهلتم ده تا کنم آغاز با این حرف که : من دوست ات دارم



آب،نان،آواز




کمترین تحریری از یک آرزو این است
آدمی را آب و نانی باید و آنگاه آوازی
در قناری ها نگه کن، در قفس، تا نیک در یابی
کز چه در آن تنگناشان باز شادی های شیرین است.
کمترین تصویری از یک زندگی:
                                           آب،
                                                نان،
                                                      آواز،
ور فزون تر خواهی از آن ،
                                 گاهگه،
                                         پرواز
ور فزون تر خواهی از آن شادی آغاز
(ور فزون تر ، باز هم خواهی....بگویم،باز؟)


آنچنان بر ما به نان و آب ، اینجا تنگسالی شد
که کسی در فکر آوازی نخواهد بود
وقتی آوازی نباشد،
شوق پروازی نخواهد بود.

                             (محمد رضا شفیعی کدکنی)
خواننده :همایون شجریان

خورشید آرزو


خورشید آرزو
 
بگذار سر به سينه من تا که بشنوی
آهنگ اشتياق دلی دردمند را
شايد که بيش از اين نپسندی به کار عشق
آزار اين رميده­ سر در کمند را

بگذار سر به سينه من تا بگويمت
اندوه چيست؟ عشق کدامست؟ غم کجاست؟
بگذار تا بگويمت اين مرغ خسته جان
عمری است در هوای تو از آشيان جداست

دلتنگم آنچنان که اگر بينمت به کام
خواهم که جاودانه بنالم به دامنت
شايد که جاودانه بمانی کنار من
ای نازنين که هيچ وفا نيست با مَنَت

تو آسمان آبیِ آرام و روشنی
من چون کبوتری که پَرم در هوای تو
يک شب ستاره های تو را دانه چين کنم
با اشک شرم خويش بريزم به پای تو

بگذار تا ببوسمت ای نوشخند صبح
بگذار تا بنوشمت ای چشمه شراب
بيمار خنده های تو ام بيشتر بخند
خورشيد آرزوی منی گرم تر بتاب

شعر: فريدون مشيری
اجرا: گروه دستان

خواننده : همایون شجریان
آهنگساز:سعید فرجپوری


ابری ترین هوا



دانلود
 
وقتی صدای بارون، می پیچه توی ناودون
پر می‌کشه پرستو، به زیر طاق ایوون
وقتی پرنده صبح، رو شاخه‌ها می‌شینه
خورشید خانم یه خوشه شبنم زگل می‌چینه

ابری ترین هوا رو توچشم تو می‌بینم
شبا به زیر بارون با یاد تو می‌شینم

وقتی که بوی بارون می‌پیچه توی جنگل
اقاقی از لطافت میشه یا طاقه مخمل
وقتی که ابری میشه چشمای سبز بیشه
دستای خیس بارون، می‌مونه روی شیشه

ابری ترین هوا رو توچشم تو می‌بینم
شبا به زیر بارون با یاد تو می‌شینم

حالا شبا که نیستی، چشمای من می‌باره
آواز گریه‌هاتو، بیاد من میاره
بعد تو دست بارون، رو شونه‌های گل نیست
رو شاخه اقاقی، جا پای سبز گل نیست

آشفته حالی


راز دل


خفته در زیر باران -دریا پریشان

Artist Dao Hai Phong"
ساحل، بی قرار - شب بی امتداد
خفته در زیر باران - دریا، پریشان
موجش خروشان - می بیند خواب طوفان
به دامن موج، می رقصد پارو - از جنبش های، آرام بازو
صدای گرم قایقران شبها - می پیچد آرام در گوش دریا
دریا دریا، بگشا دامن - در تور ما، ماهی افکن
گر صیدی نشود امشب پیدا - قایقران چه کند با این دریا
فردا خسته نهد پا بر ساحل - دستش خالی و طوفانش در دل
دریا مشو طوفانی - در این شب ظلمانی
گر صیدی نشود امشب پیدا - قایقران چه کند با این دریا

یه شبه مهتاب





They Don't Care About Us



همه رنج میبرند



Everybody Hur


 

When your day is long
the night is yours alone,
when you're sure you've had enough of this life,
well hang on.
Don't let yourself go, 'everybody cries and everybody hurts sometimes.

Sometimes everything is wrong. Now it's time to sing along.
When your day is night alone, (hold on, hold on)
if you feel like letting go, (hold on)
if you think you've had too much of this life, well hang on.

'everybody hurts. Take comfort in your friends.
Everybody hurts. Don't throw your hand.
Hold on.
Don't throw your hand.
If you feel like you're alone, no, no, no, you are not alone
If you're on your own in this life, the days and nights are long,
when you think you've had too much of this life to hang on.

Well, everybody hurts sometimes,
everybody cries. Everybody hurts... sometimes.
And everybody hurts sometimes. So, hold on, hold on.
Hold on, hold on.
Hold on, hold on.
Hold on, hold on.
Everybody hurts.
(no, no, no, no, no)
 همه رنج میبرند
آنگاه که روز بی پایان است
                                وشب
                                      شب، تنهایی توست
آنگاه که تو ایمان داری ،که از  زندگی سیر شده ای
پس  دوام بیاور
مگذار کنده شوی!
زیرا همگان می گریند و لحظاتی همگان در رنج اند
لحظاتی هست که همه چیز بر خطاست!
و حال وقت خواندن از آن (لحظات)است.
آنگاه که روز تو شبی بی پایان است.دوام بیاور دوام!
اگر احساس می کنی می خواهی خلاص شوی از همه چیز دوام بیاور
آنگاه که می اندیشی  بیش از آنچه داشتنی است را، از این زندگی داشته ای
دوام بیاور
زیرا رنج با همگان است ... آرامش را از دوستانت طلب کن
رنج با همگان است. تسلیم نشو نه نه نه تسلیم نشو
اگر خودت را تنها حس می کنی نه نه نه تو تنها نیستی
اگر در این زندگی به جز خودت کسی را نداری،
روزها و شب ها بی پایان است
آنگاه  که می اندیشی  بیش از آنچه داشتنی است را
از این زندگی داشته ای  برای ادامه دادن
پس رنج با همگان است
همگان می گریند و لحظاتی در رنج اند.
پس دوام بیاور،دوام بیاور،دوام بیاور، دوام بیاور ،دوام بیاور
همگان در رنج اند تو تنها نیستی